Od ponad dwóch dekad eksperci Fundacji Rozwoju Dzieci im. Komeńskiego pracują na rzecz popularyzacji dobrych praktyk w zakresie rozwoju przez edukację najmłodszych dzieci w Polsce. Fundacja, tworzyła i wdrażała standardy opieki w żłobkach, przedszkolach i szkołach podstawowych w oparciu o autorski program Jakość od Początku, a obecnie nadal szkoli opiekunki i opiekunów, wdraża programy pomocowe i edukacyjne ukierunkowane na rzecz wszechstronnego rozwoju dzieci. W latach 2022-2024 zespół Fundacji zorganizował w skali ogólnopolskiej program SPYNKA, którego celem była integracja dzieci uchodźców, przybywających do Polski z Ukrainy. Fundacja prowadzi także program Dzieci Mają Wychodne, którego celem jest promocja regularnych wyjść grup przedszkolnych i szkolnych w naturę. Fundacja podejmuje działania na rzecz ochrony praw dziecka, tworzenia możliwie najlepszych warunków opieki i rozwoju dla dzieci przy ścisłej współpracy z samorządami, przedstawicielami administracji rządowej i lokalnej oraz instytucjami odpowiedzialnymi za opiekę, wychowanie i edukację. Współpraca z lokalnymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi jest znakiem rozpoznawczym zespołu Fundacji, który nie ustaje w wysiłkach na rzecz rozwoju najmłodszych dzieci, zgodnie z mottem swojego patrona Jana Amosa Komeńskiego „Bo jakie początki, takie będzie wszystko.”
Pracami Fundacji kieruje Monika Rościszewska-Woźniak – psycholożka, trenerka specjalizująca się w problematyce wychowawczej i edukacji. Jest autorką takich programów jak: Jakość od początku, Dzieci Mają Wychodne czy Spynka.
W życiu ważne są priorytety i my też je mamy 😊
Kluczowym zadaniem ekspertów Fundacji Rozwoju Dzieci im. Komeńskiego jest zbudowanie mechanizmów współpracy pomiędzy instytucjami rządowymi, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi oraz środowiskiem eksperckim. Mechanizmy te zostaną wykorzystane do transferu wiedzy do placówek wychowawczych, osób odpowiedzialnych za politykę społeczną oraz działaczy społecznych, a także do wprowadzenia narzędzi zarządzania jakością wczesnej edukacji i opieki na poziomie poszczególnych placówek, jednostek samorządu terytorialnego, województw i całego kraju.